JĘZYK ANGIELSKI kl. VII. Tworzenie zdań w czasie present continuous. |
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Z WYKORZYSTANIEM NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII MULTIMEDIALNYCH
Klasa VII
Data: 03.03.20r.
Temat lekcji: Present Continuous: we’re travelling in a big red bus – utrwalamy tworzenie zdań w czasie present continuous.
- • utrwalenie formy czasowników w czasie present continuous;
- • utrwalenie konstrukcji zdań twierdzących, przeczących i pytających w czasie present continuous;
- • rozwijanie samoświadomości własnych umiejętności językowych;
- • promowanie środków multimedialnych jako elementu edukacji językowej.
Formy pracy:
- •zastosowanie multimediów,
- • w grupie,
- • w parach
- • z całą klasą
Techniki pracy :
- • korzystanie z aplikacji Learn English Kids podpisywanie obrazków właściwym wyrazem
- • gry językowe
- • dyskusja
Środki dydaktyczne:
- 1. aplikacja Learn English Kids, nagranie, zadania przygotowane przez nauczyciela.
Przebieg lekcji:
- 1. Powitanie uczniów.
- 2. Krótka rozmowa z dyżurnym klasy.
- 3. Powtórzenie i utrwalenie form czasu present continuous :
- a) Nauczyciel zadaje uczniom pytania z użyciem czasu present continuous:
- Are you reading a book now?
- Are you listening to your teacher?
- What is your friend doing at the moment?
- Uczniowie udzielając odpowiedzi, fomułując zasadę stosowania czasu present continous.
- Nauczyciel włącza tablicę multimedialną i wchodzi na stronę learnenglish kids, gdzie znajduje się przygotowany materiał.
- b) Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy, proponuje uczniom podpisać obrazki podanymi wyrazami z ramki i odpowiedzić na pytania o czym będzie tekst piosenki.
- c) Uczniowie słuchają nagrania – piosenki.
- d) Gra 1. Nauczyciel dzieli klasę na 4 grupy. Rozdaje uczniom karty pracy : tekst piosenki .
Na tablicy wyświetla się zdanie z luką. Uczniowie słuchają nagrania – tekst pioenki, kolejnym ich zadaniem jest wybranie właściwej odpowiedzi z trzech podanych, która ich zdaniem powinna uzupełnić lukę i zaznaczenie jej na karcie pracy. Po wykonaniu całego ćwiczenia uczniowie mogą porównać swoje wyniki – wyświetlają się one na tablicy multimedialnej. Grupa, która miała poprawnie zaznaczone odpowiedzi, otrzymuje punkt w formie „bużki” To zadanie sprawdza umiejętność rozumienia treści ze słuchu, wyszukiwanie informacji ogólnych i szczegółowych z tekstu słuchanego.
- Gra 2. Praca w grupach. Nauczyciel ponownie rozdaje karty pracy: zdania z luką oraz podane formy czasowników w czasie present continuous. Na tablicy wyświetla się zdania twierdzące z luką. Zadaniem uczniów jest wybranie właściwej odpowiedzi z podanych, która ich zdaniem powinna uzupełnić lukę i wpisanie w odpowiednie miejsce. Na wybranie właściwej odpowiedzi mają 5minut. Po upłynięciu czasu uczestnik grupy podchodzi do tablicy i zaznacza swoje odpowiedzi. Po wykonaniu całego ćwiczenia uczniowie mogą sprawdzić swoje wyniki – wyświetlają się one na tablicy multimedialnej. Najlepsze wyniki zostają nagrodzone punktami w formie „buźki”.
- e) Uczniowie czytają tekst piosenki w całości, podkreślają formy czasowników w czasie present continuous.
- f) Dyskusja. Nauczyciel zadaje uczniom pytanie What are you doing next week? Tell us about it! Tym samym uczniowie oceniają swoje umiejetności stosowania czasu present continuous poprze udzielanie poprawnych odpowiedzi.
|