Wróć AKTYWNA TABLICA JĘZYK ANGIELSKI kl. VII. Tworzenie zdań w czasie present continuous.
JĘZYK ANGIELSKI kl. VII. Tworzenie zdań w czasie present continuous.

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Z WYKORZYSTANIEM NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII MULTIMEDIALNYCH

Klasa VII

Data: 03.03.20r.

Temat lekcji: Present Continuous: we’re travelling in a big red bus – utrwalamy tworzenie zdań w czasie present continuous.

  • Cele lekcji:
  • utrwalenie formy czasowników w czasie present continuous;
  • utrwalenie konstrukcji zdań twierdzących, przeczących i pytających w czasie present continuous;
  • rozwijanie samoświadomości własnych umiejętności językowych;
  • promowanie środków multimedialnych jako elementu edukacji językowej.

Formy pracy:

  • zastosowanie multimediów,
  • w grupie,
  • w parach
  • z całą klasą

Techniki pracy :

  • korzystanie z aplikacji Learn English Kids podpisywanie obrazków właściwym wyrazem
  • gry językowe
  • dyskusja

Środki dydaktyczne:

  • 1. aplikacja Learn English Kids, nagranie, zadania przygotowane przez nauczyciela.

Przebieg lekcji:

  • 1. Powitanie uczniów.
  • 2. Krótka rozmowa z dyżurnym klasy.
  • 3. Powtórzenie i utrwalenie form czasu present continuous :
  • a) Nauczyciel zadaje uczniom pytania z użyciem czasu present continuous:
  • Are you reading a book now?
  • Are you listening to your teacher?
  • What is your friend doing at the moment?
  • Uczniowie udzielając odpowiedzi, fomułując zasadę stosowania czasu present continous.
  • Nauczyciel włącza tablicę multimedialną i wchodzi na stronę learnenglish kids, gdzie znajduje się przygotowany materiał.
  • b) Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy, proponuje uczniom podpisać obrazki podanymi wyrazami z ramki i odpowiedzić na pytania o czym będzie tekst piosenki. 
  • c) Uczniowie słuchają nagrania – piosenki.
  • d) Gra 1. Nauczyciel dzieli klasę na 4 grupy. Rozdaje uczniom karty pracy : tekst piosenki .

Na tablicy wyświetla się zdanie z luką. Uczniowie słuchają nagrania – tekst pioenki, kolejnym ich zadaniem jest wybranie właściwej odpowiedzi z trzech podanych, która ich zdaniem powinna uzupełnić lukę i zaznaczenie jej na karcie pracy. Po wykonaniu całego ćwiczenia uczniowie mogą porównać swoje wyniki – wyświetlają się one na tablicy multimedialnej. Grupa, która miała poprawnie zaznaczone odpowiedzi, otrzymuje punkt w formie „bużki” To zadanie sprawdza umiejętność rozumienia treści ze słuchu, wyszukiwanie informacji ogólnych i szczegółowych z tekstu słuchanego.

  • Gra 2. Praca w grupach. Nauczyciel ponownie rozdaje karty pracy: zdania z luką oraz podane formy czasowników w czasie present continuous. Na tablicy wyświetla się zdania twierdzące z luką. Zadaniem uczniów jest wybranie właściwej odpowiedzi z podanych, która ich zdaniem powinna uzupełnić lukę i wpisanie w odpowiednie miejsce. Na wybranie właściwej odpowiedzi mają 5minut. Po upłynięciu czasu uczestnik grupy podchodzi do tablicy i zaznacza swoje odpowiedzi. Po wykonaniu całego ćwiczenia uczniowie mogą sprawdzić swoje wyniki – wyświetlają się one na tablicy multimedialnej. Najlepsze wyniki zostają nagrodzone punktami w formie „buźki”.
  • e) Uczniowie czytają tekst piosenki w całości, podkreślają formy czasowników w czasie present continuous.
  • f) Dyskusja. Nauczyciel zadaje uczniom pytanie What are you doing next week? Tell us about it! Tym samym uczniowie oceniają swoje umiejetności stosowania czasu present continuous poprze udzielanie poprawnych odpowiedzi.
 
Wróć AKTYWNA TABLICA JĘZYK ANGIELSKI kl. VII. Tworzenie zdań w czasie present continuous.