Wróć AKTYWNA TABLICA JĘZYK NIEMIECKI kl. VIII. Modetrends
JĘZYK NIEMIECKI kl. VIII. Modetrends

 

Scenariusz lekcji z języka niemieckiego dla klasy VIII z wykorzystaniem tablicy multimedialnej.

Opracowała Krystyna Szczypta

Temat: Modetrends.

Cele lekcji:

Uczeń potrafi:

  • -nazwać części garderoby
  • -podać nazwy kolorów
  • -opisać swój ubiór i innej osoby
  • -wyrazić opinię na temat garderoby
  • -zrozumieć tekst słuchany i wybrać najistotniejsze informacje

Metody:

  • -praca z tablicą multimedialną
  • -praca z filmem
  • -rozumienie tekstu ze słuchu
  • -interakcje w języku obcym ( metoda komunikacyjna )

Formy pracy:

  • -film
  • -karta pracy
  • -praca indywidualna
  • -praca w grupach
  • -tablica multimedialna
  • -ćwiczenia interaktywne
  • -odgrywanie ról sytuacyjnych

Przebieg lekcji:

Faza wprowadzająca:

  • 1.Czynności organizacyjne, sprawdzenie obecności, podanie tematu i celów lekcji.
  • 2. Przypomnienie słownictwa z poprzedniej lekcji: części garderoby, kolory

Faza realizacyjna:

  • 1.Ćwiczenia interaktywne przed filmem na tablicy multimedialnej z karty pracy: szukanie i dopasowywanie nazw kolorów do ich odpowiedników z języka angielskiego i języka polskiego.
  • 2.Klasa podzielona na 4-osobowe grupy. Każda grupa ma za zdanie usłyszeć ulubione kolory i części garderoby podanych osób: Catherine Deneuve, die Königin Elisabeth, Iris Berben, Heike Makatsch. Uczniowie w grupach wypisują słowa klucze.
  • 3.https://www.dlanauczyciela.pl/30731,film-modetrends-wersja-z-napisami--mp4
  • 4.Uczniowie wykonują zadanie na tablicy interaktywnej – rozumienie tekstu słuchanego. Określają, które zdania dotyczą określonych osób.
  • 5.Praca wspólna – podkreślanie na tablicy , jakie części garderoby zostały wymienione w filmie.
  • 6.Praca indywidualna: podkreślanie części garderoby królowej.

Faza podsumowująca:

Każdy uczeń przygotowuje wypowiedź na podstawie pytań z karty pracy, co jest jego ulubionym kolorem, co nosi najchętniej , co ubiera na imprezę i jego zdanie na temat mody.

Zadanie domowe:

Warsztaty pisarskie: Jesteś kamerzystą i poszukujesz ciekawej osoby , której chcesz zrobić zdjęcia. Widzisz taką osobę w parku.

  • 1.Wer ist diese Person ?
  • 2.Wo ist er/sie ?
  • 3.Was macht er/sie ?
  • 4.Was hat er/ sie an ?
  • 5.Was ist an dieser Person interesant ?
 
Wróć AKTYWNA TABLICA JĘZYK NIEMIECKI kl. VIII. Modetrends