Wróć AKTYWNA TABLICA EDUKACJA MATEMATYCZNA kl. I. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.
EDUKACJA MATEMATYCZNA kl. I. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.

 

Konspekt lekcji z edukacji matematycznej w klasie I z wykorzystaniem TIK

Opracowała Renata Bała.

Temat: Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.

Czas trwania zajęć: 45 min

Cele ogólne:

  • - utrwalenie poznanych cyfr,
  • - doskonalenie umiejętności obliczania sum i różnic w zakresie 20,
  • - rozwijanie logicznego myślenia,
  • - nauka posługiwania się nowymi technologiami.

Cele operacyjne: Uczeń:

  • - przelicza elementy w zakresie 20,
  • - dodaje i odejmuje w zakresie 20,
  • - dopełnia do podanej liczby,
  • - porównuje liczby w zakresie 20,
  • - wykazuje zainteresowanie poprzez zastosowanie tablicy interaktywnej.

Metody i techniki kształcenia:

  • - oglądowa- obserwacja, pokaz,
  • - podająca- pogadanka, objaśnienia, polecenia,
  • - problemowa- burza mózgów, gry dydaktyczne,
  • - praktyczna- ćwiczebne, realizacja stawianych zadań,

Środki dydaktyczne i narzędzia TIK wykorzystane na lekcji: multibok „Elementarz odkrywców”- podręcznik, karty pracy, tablica interaktywna, laptop, karty ćwiczeń, kartoniki z napisem: Tak, Nie, strony internetowe https://szaloneliczby.pl/klasa-1/, http://klasoteka.pl/category/dla-dzieci/matematyka/- gry matematyczne.

Przebieg lekcji

Część wstępna:

  • 1.Czynności organizacyjne, sprawdzenie pracy domowej.
  • 2.Uczniowie wykonują polecenia nauczyciela: zrób 5 pajacyków, podskocz 6 razy, zrób 10 przysiadów, podskocz na lewej nodze 4 razy i na prawej 3 razy.

Część główna

1.Zabawa Tak, Nie- uczniowie, przy użyciu kartoników oceniają prawdziwość podanego działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. Działania zapisywane są na tablicy interaktywnej.

2.Praca z podręcznikiem- omówienie zadań

3.Zabawa „Matematyczny wąż”. Uczniowie :( każdy z kartonikiem swojej ulubionej liczby) siadają w kręgu. Na środku układają węża ze swoich liczb np. 7,9 10, 9,17 itd., następnie podają działanie umożliwiające przejście z jednej liczby do drugiej.

4.Porównywanie liczb poprzez wpisywanie odpowiedniego znaku : większości, mniejszości, równości.( Karty pracy)

5.Uzupełnianie okienek z brakującymi liczbami 9karty pracy)

6.Rozwiązywanie zadań tekstowych (podręcznik)

7.Rozwiązywanie działań na dodawanie i odejmowanie (karty pracy)

Część końcowa:

1.Sprawdzenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 20- zadania do samodzielnej pracy ucznia.

2.Gry matematyczne dostępne pod linkiem:

https://szaloneliczby.pl/klasa-1/,

http://klasoteka.pl/category/dla-dzieci/matematyka/-

 
Wróć AKTYWNA TABLICA EDUKACJA MATEMATYCZNA kl. I. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.