Wróć ● Być jak Ignacy -IV edycja Być jak Ignacy ● 4. Co robić, żeby być zdrowym?
● 4. Co robić, żeby być zdrowym?

 

Na ostatnich, czwartych już zajęciach z etapu 1. dzieci dowiedziały się w jaki sposób można zdobyć zdrowie: "dobrze jedząc, dobrze śpiąc, dbając o aktywność fizyczną i stawiając na dobre relacje z innymi".
Uczniowie przypomnieli sobie piramidę żywienia. Oceniali, które dania są dobre dla zdrowia, czy są groźne lub obojętne. Rozmawiali na temat  wpływu aktywności fizycznej, właściwego odżywiania i odpoczynku na naszą kondycję. Dowiedzieli się, jak istotny jest dla człowieka sen. Byli zaskoczeni stwierdzeniem że " Zdolności umysłowe dziecka, które nie śpi obniżają się nawet do roku rozwojowego. Dziecko wyspane w porównaniu z niewyspanym dzieckiem może mieć nawet dwa lata rozwojowe przewagi. W szkole nie ma możliwości spania, ale istnieje mnóstwo technik , które mogą nam pomóc odpocząć. Jedną z nich jest pozycja Cooka."
Nasi "Mali Odkrywcy poznali i często dla odprężenia stosują pozycję Cooka .
Miłą atrakcją na zakończenie zajęć było wspólne przygotowanie zdrowych kanapek. Dopełnieniem zajęć dotyczących Stanisławy Adamowiczowej było badanie zawartości cukru w spożywanych przez uczniów słodyczach.
Działania koła prezentowane są na szkolnej stronie internetowej, gazetce klasowej i szkolnej. Rodzice uczniów zostali zapoznani z programem „Być jak Ignacy”, wspierali swoje pociechy w ich działaniach. Dzieci z niecierpliwością i entuzjazmem czekają na kolejne zajęcia w ramach programu.

 

 

 

 

 
Wróć ● Być jak Ignacy -IV edycja Być jak Ignacy ● 4. Co robić, żeby być zdrowym?